Noorwegen en het Noorderlicht

4 januari 2018 - Enschede, Nederland

Het Noorderlicht, dat is het ultieme reisdoel. Over 8 dagen vliegen mijn vader en ik vanaf Schiphol naar Bergen, Noorwegen. En daar zal onze reis dan echt zijn aanvang nemen. Zoals de meeste reizen begon ook deze reis met een relatief klein voorval. Op de verjaardag van een van ons, ik denk dat het Wouters verjaardag was, kwamen we op enig moment op het onderwerp "bucketlists" , en kreeg mijn lieve vader de vraag toegeworpen wat hij nog op zijn bucketlist had staan. "Een cruise naar Noorwegen", was het korte antwoord, vergezeld met tranen van emotie die opwelden bij de gedachte aan een zo dierbare, maar niet eerder uitgesproken wens. Voor mij was het al gelijk op dat moment duidelijk dat we dat dan gingen doen.

In de weken die volgden passeerden allerlei scenario's de revue, variërend van de volledige familie die meeging tot alle soorten van andere combinaties. En zoals dat dan meestal voor aanvang van een reis gaat, werden de kaarten geschud door het lot. Mijn broer verkocht zijn huis en had zijn aandacht en portemonnee daarbij nodig, mijn moeder vond een koude boottocht maar niets en zo bleven mijn vader en ik over als enthousiaste gegadigden voor een hopelijk mooie reis naar de Aurora Borealis.

1. Benjamin:
    5 januari 2018
    Goede broeder, ik wens jou en je vader allereerst een veilige reis. Ik wens jullie al het goeds en leuks en positiefs en geweldigs en fantastisch dus alles alleen maar zo 🖖
  2. Giny Kroezen:
    5 januari 2018
    Lieve zoon Wat fijn dat ik jullie op deze manier kan volgen. Ik wens jullie een fantastische ervaring met hopelijk het noorderlicht als hoogtepunt. Goede en veilige reis!
  3. Henk Kroezen:
    6 januari 2018
    Lieve Martijn,

Ik vind het fantastisch om samen weer naar Noorwegen te gaan. Het was een oude droom van mij en nu gaat die uitkomen. Onze eerste reis naar Noorwegen in 1999
    was een goed begin. We maken er een heel mooie reis van.
  4. Adri:
    6 januari 2018
    Beste vader en zoon, een behouden vaart, en ik hoop dat het Noorderlicht schijnt.
  5. Robin:
    9 januari 2018
    Geweldig! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Goede reis.
  6. Wilfried:
    12 januari 2018